
Onze klantenservice staat voor u klaar en helpt u graag!
- Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 08:30 tot 17:00 uur
- Voor spoedgevallen is Medicura 24/7 telefonisch bereikbaar
- U kunt bij Medicura uw hulpmiddelen ook telefonisch bestellen
Klantenservice
Wij staan voor u klaar!
Onze Medicura klantenservice is maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur bereikbaar. Op zaterdag zijn we bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur. Voor spoedgevallen kunt u ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen.
Wilt u liever uw vraag persoonlijk stellen, of bent u op zoek naar advies specifiek gericht op uw situatie? Bezoek dan één van onze thuiszorgwinkels of maak een thuisadvies afspraak.
Veelgestelde vragen
Hier vind u al uw antwoorden op vragen over bestellingen, leveringen, betalingen, service en garantie, retourneren, klachten en verzendkosten. Als er vragen en antwoorden ontbreken, dan vernemen wij dit graag van u.
Retourneren
- Kan ik mijn geleende kraamhulpmiddelenpakket per post retourneren?
Uw geleende kraampakket kunt u ook gemakkelijk en gratis per post aan ons terugsturen. U hoeft dan niet op onze chauffeur te wachten en u bespaart hiermee CO2 uitstoot, wat beter is voor het milieu. Volg hiervoor de stappen op ons retourformulier.
- Hoe komen mijn geleende hulpmiddelen weer terug?
U kunt uw geleende hulpmiddelen op drie manieren weer inleveren:
1. Inleveren in een van onze zorgwinkels.
2. Maak een retourafspraak om uw hulpmiddelen door ons bij u thuis te laten ophalen. U krijgt de avond op voorhand een tijdsindicatie per SMS.
3. U kunt uw geleende hulpmiddel per pakket post aan ons retourneren. Zorg ervoor dat u het retourformulier ingevuld in het pakket toevoegd. Het retouradres is:
Medicura B.V.
Antwoordnummer 1041
6000 VB Weert - Wat is de retourtermijn van Medicura bij koopartikelen?
Voor uw Medicura bestelling geldt een zichttermijn van 14 werkdagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen. Dit geldt niet voor hygiëne artikelen.
- Welke regels gelden er bij koopartikelen retourneren?
U kunt uw artikel(en) retourneren binnen de zichttermijn van 14 werkdagen. Wanneer we zien dat artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, mogen we de geretourneerde producten weigeren of de schade in rekening brengen. De artikelen moeten worden geretourneerd in de originele verpakking en met aangehechte labels. Hygiëne artikelen zijn uitgesloten van retourneren.
- Wat zijn hygiëne artikelen?
Hygiëne artikelen zijn o.a. bandages, toiletstoelen, toiletverhogers en borstkolven. Hygiëne artikelen kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking ongeopend is. Wanneer we zien dat artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, mogen we de geretourneerde producten weigeren of de schade in rekening brengen.
- Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?Bij een geaccepteerde retourzending, betaalt Medicura het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen terug op uw rekening.
Producten
- Kan ik elleboogkrukken lenen of huren?
Het antwoord hierop is nee. De eenvoudige loophulpmiddelen (waar ook looprekken, wandelstokken en rollators onder vallen) worden niet vergoed door de zorgverzekeraar of de gemeente. Elleboogkrukken zijn bij ons alleen te koop en niet te huur. Elleboogkrukken zijn ruim op voorraad in onze zorgwinkels en kunnen ook online via onze webshop besteld worden.
Bestellen
- Hoe vind ik een artikel?
Er zijn meerdere mogelijkheden om uw artikel te vinden. Zo kunt u in onze webshop klikken op de tabbladen aan de bovenzijde. Deze zijn ingedeeld in de categorieën Bewegen, Dagelijks leven, Liggen en zitten, Sanitair en hygiëne, Mobiliteit, Zwanger & kind, Gezondheid, Huren en Gratis lenen. Ook kunt u het trefwoord of de naam van uw artikel intypen in het vrije zoekvenster bovenaan elke pagina.
- Kan ik artikelen lenen bij Medicura?
Ja, dat is mogelijk. Iedere zorgverzekeraar heeft medische hulpmiddelen geselecteerd die u kosteloos kunt lenen. Deze leen hulpmiddelen kunt u maximaal 26 weken gratis lenen. Hiervoor hoeft u geen lid te zijn bij Medicura.
- Kan ik artikelen huren bij Medicura, en hoe lang?
Ja, dat is mogelijk. Medicura heeft een uitgebreid huur assortiment met zorghulpmiddelen. U kunt zo lang huren als u wilt, de facturering vindt dan iedere 4 weken plaats. Let hierbij op dat het (over)kopen van het huurproduct op een gegeven moment financieel aantrekkelijker wordt. Sommige huurproducten hebben een dagprijs, maar de meeste hulpmiddelen hebben een weekprijs. Dit vindt u terug op de productpagina.
- Heb ik een verwijsbrief nodig?
U heeft over het algemeen geen verwijsbrief nodig voor het lenen van hulpmiddelen. Voor aangepaste hulpmiddelen of voor het omzetten naar langdurige bruikleen kan een verwijsbrief soms wel noodzakelijk zijn. Wij informeren u dan hierover.
- Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk om een bestelling te annuleren. Dit kan alleen wanneer de bestelling nog niet verzonden is. Als uw bestelling al verzonden is, kunt u de bestelling niet meer annuleren. U kunt wel na ontvangst van de bestelling de artikelen conform onze voorwaarden retour sturen.
Levering
- Wat is de levertijd van artikelen?
Verkoopartikelen
Mits vóór 17.00 uur besteld, worden verkoop producten (welke voorradig zijn) nog op dezelfde dag verzonden. Op zaterdag en zondag worden geen pakketten verzonden. Voor verkoop producten die wij niet op voorraad hebben hanteren wij een levertijd van 5 tot 10 werkdagen. Deze producten worden namelijk speciaal voor u besteld.
Uitleen en verhuurartikelen
De levertijd van een uitleen of verhuur hulpmiddel dat voorradig is bedraagt ongeveer 1 werkdag. Dit is vanaf het moment dat wij uw betaling hebben ontvangen. Voor hulpmiddelen die wij niet op voorraad hebben hanteren wij een levertijd van 1 tot 4 werkdagen.
- Hoe laat ontvang ik de SMS met tijdsindicatie?
De avond voordat uw levering of retour ingepland staat, ontvangt u tussen 18.00 en 19.00 uur een SMS op uw mobiele telefoon. Hierin staat een tijdsblok van 2 uur waarbinnen u onze chauffeur de volgende dag kunt verwachten.
- Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres dan mijn eigen?
Ja, dit is mogelijk. Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een afleveradres opgeven. Dit mag een ander adres zijn dan uw eigen woonadres.
- Levert Medicura ook buiten Nederland en België?
In sommige gevallen wel. Neem contact op onze klantenservice via e-mail of telefoon, dan kijken we samen met u naar de mogelijkheden.
Betalen
- Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling betalen via iDEAL of Bancontact.
- Heeft mijn betaling invloed op de orderverwerking?
Uw order wordt verwerkt nadat wij uw betaling hebben ontvangen.
- Is iDEAL een veilige betaalmethode?
Betalen met iDEAL is erg veilig. iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Deze betaalmethode is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankpas. U kunt direct tijdens het bestelproces betalen via het online betaalsysteem van uw eigen bank.
Garantie en Service
- Zit er garantie op mijn artikelen?
Ja, u heeft garantie op bestelde artikelen. De garantieperiode en de voorwaarden zijn afhankelijk per artikel. Bewaar uw factuur goed. Wilt u aanspraak maken op garantie, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.
- Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?
Een geldig aankoopbewijs is noodzakelijk om beroep te kunnen doen op garantie.
Verzendkosten
- Wat zijn de verzendkosten voor uitleen producten?
De bezorging van hulpmiddelen die u gratis mag lenen, is voor u volledig kosteloos. Dit is contractueel afgesproken met alle Nederlandse zorgverzekeraars.
- Wat zijn de verzendkosten voor verhuur producten?
Voor het laten bezorgen en ophalen van hulpmiddelen die u bij ons huurt, rekenen wij eenmalige transportkosten van €71,60. In combinatie met een uitleen product worden producten kosteloos verzonden.
- Wat zijn de verzendkosten voor verkoop producten?Bestelde koop artikelen versturen wij per post. Bij een bestelling van meer dan €30,- is de verzending gratis. Bij een bestelling onder €30,- betaalt u €6,50,- verzendkosten.
- Wat zijn de verzendkosten voor verkoop producten naar het buitenland? Bij een bestelling van meer dan €30,- is de verzending dus gratis. Dit is ook het geval als uw bestelling naar België verzonden wordt. Bij een bestelling onder €30,- betaalt u ook in Belgïe €6,50,- verzendkosten. Is uw verzendadres gelegen in een ander land? Dan worden de verzendkosten aangepast, afhankelijk van het benodigde frankeertegoed.
Opmerkingen
- Hoe kan ik een opmerking indienen?We doen enorm ons best om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met uw gehele Medicura ervaring. Voldoet een artikel onverhoopt toch niet aan uw verwachtingen, is er iets misgegaan met de bezorging of heeft u een opmerking? We helpen u graag en staan altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen! Indien u een opmerking wilt indienen, dan kunt u het beste ons opmerkingenformulier invullen. U krijgt van ons uiterlijk binnen een week een inhoudelijke reactie.