Onze klantenservice staat voor u klaar en helpt u graag!

  • Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 08:30 tot 17:00 uur
  • Voor spoedgevallen is Medicura 24/7 telefonisch bereikbaar
  • U kunt bij Medicura uw hulpmiddelen ook telefonisch bestellen

Bel 088-007 11 00info@medicura.nl

Klantenservice

Wij staan voor u klaar!

Onze Medicura klantenservice is maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur bereikbaar. Op zaterdag zijn we bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur. Voor spoedgevallen kunt u ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen.

Wilt u liever uw vraag persoonlijk stellen, of bent u op zoek naar advies specifiek gericht op uw situatie? Bezoek dan één van onze thuiszorgwinkels.

Bestellen

Bezorgen

Ledenvoordeel

Handleidingen

Retourneren

Opmerkingenformulier

Veelgestelde vragen

Hier vind u al uw antwoorden op vragen over bestellingen, leveringen, betalingen, service en garantie, retourneren, klachten en verzendkosten. Als er vragen en antwoorden ontbreken, dan vernemen wij dit graag van u.

Producten

  • Kan ik elleboogkrukken lenen of huren?

    Het antwoord hierop is nee. De eenvoudige loophulpmiddelen (waar ook looprekken, wandelstokken en rollators onder vallen) worden niet vergoed door de zorgverzekeraar of de gemeente. Elleboogkrukken zijn bij ons alleen te koop en niet te huur.
    De krukken zijn ruim op voorraad in onze zorgwinkels en kunnen ook hier online bij ons besteld worden. 

Bestellen

  • Hoe vind ik een artikel?

    Er zijn meerdere mogelijkheden om uw artikel te vinden. Zo kunt u in onze webshop klikken op de tabbladen aan de bovenzijde. Deze zijn ingedeeld in de categorieën Bewegen, Dagelijks leven, Liggen en zitten, Sanitair en hygiëne, Mobiliteit, Zwanger & kind, Gezondheid, Huren en Gratis lenen. Ook kunt u het trefwoord of de naam van uw artikel intypen in het vrije zoekvenster bovenaan elke pagina.

  • Kan ik artikelen lenen bij Medicura?

    Ja, dat is mogelijk. Iedere zorgverzekeraar heeft medische hulpmiddelen geselecteerd die u kosteloos kunt lenen. Deze hulpmiddelen kunt u maximaal 26 weken gratis lenen. Hiervoor hoeft u geen lid te zijn bij Medicura.

  • Kan ik artikelen huren bij Medicura?

    Ja, dat is mogelijk. Medicura heeft een uitgebreid assortiment met zorghulpmiddelen die u tijdelijk kunt huren.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Het is mogelijk om een bestelling te annuleren. Dit kan alleen wanneer de bestelling nog niet verzonden is. Als uw bestelling al verzonden is, kunt u de bestelling niet meer annuleren. U kunt wel na ontvangst van de bestelling de artikelen conform onze voorwaarden retour sturen

  • Heb ik een verwijsbrief nodig?

    U heeft over het algemeen geen verwijsbrief nodig voor het lenen van hulpmiddelen. Voor aangepaste hulpmiddelen of voor het omzetten naar langdurige bruikleen kan een verwijsbrief soms wel noodzakelijk zijn. Wij informeren u dan hierover. 

Levering

  • Hoe laat ontvangt ik de SMS met tijdsindicatie?

    De avond voordat uw levering of retour ingepland staat, ontvangt u tussen 18.00 en 19.00 uur een SMS op uw mobiele telefoon. Hierin staat een tijdsblok van 2 uur waarbinnen u onze chauffeur de volgende dag kunt verwachten.

  • Wat is de levertijd van artikelen?

    Verkoopartikelen

    De levertijd van een verkoop hulpmiddel dat voorradig is bedraagt ongeveer 1 tot 4 werkdagen. Dit is vanaf het moment dat wij uw betaling hebben ontvangen. Voor hulpmiddelen die wij niet op voorraad hebben hanteren wij een levertijd van 5 tot 10 werkdagen.

    Uitleen en verhuurartikelen

    De levertijd van een uitleen of verhuur hulpmiddel dat voorradig is bedraagt ongeveer 1 werkdag. Dit is vanaf het moment dat wij uw betaling hebben ontvangen. Voor hulpmiddelen die wij niet op voorraad hebben hanteren wij een levertijd van 1 tot 4 werkdagen.

  • Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres dan mijn eigen?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u een afleveradres opgeven. Dit mag een ander adres zijn dan uw eigen woonadres.

  • Levert Medicura ook buiten Nederland en België?

    In sommige gevallen wel. Neem contact op onze klantenservice via e-mail of telefoon, dan kijken we samen met u naar de mogelijkheden.

Betalen

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    U kunt uw bestelling betalen via iDEAL of Bancontact.

  • Heeft mijn betaling invloed op de orderverwerking?

    Uw order wordt verwerkt nadat wij uw betaling hebben ontvangen.

  • Is iDEAL een veilige betaalmethode?

    Betalen met iDEAL is erg veilig. iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Deze betaalmethode is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankpas. U kunt direct tijdens het bestelproces betalen via het online betaalsysteem van uw eigen bank.

Garantie en Service

  • Zit er garantie op mijn artikelen?

    Ja, u heeft garantie op bestelde artikelen. De garantieperiode en de voorwaarden zijn afhankelijk per artikel. Bewaar uw factuur goed. Wilt u aanspraak maken op garantie, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?

    Een geldig aankoopbewijs is noodzakelijk om beroep te kunnen doen op garantie.

Retourneren

  • Wat is de retourtermijn van Medicura?

    Voor uw Medicura bestelling geldt een zichttermijn van 14 werkdagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen. Dit geldt niet voor hygiëne artikelen.

  • Welke regels gelden er bij retourneren?

    U kunt uw artikel(en) retourneren binnen de zichttermijn van 14 werkdagen. Wanneer we zien dat artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, mogen we de geretourneerde producten weigeren of de schade in rekening brengen. De artikelen moeten worden geretourneerd in de originele verpakking en met aangehechte labels.

  • Wat zijn hygiëne artikelen?

    Hygiëne artikelen zijn o.a. bandages, toiletstoelen, toiletverhogers en borstkolven. Hygiëne artikelen kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking ongeopend is. Wanneer we zien dat artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, mogen we de geretourneerde producten weigeren of de schade in rekening brengen.

  • Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?
    Bij een geaccepteerde retourzending, betaalt Medicura het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Verzendkosten

  • Wat zijn de verzendkosten voor uitleen producten?

    De bezorging van hulpmiddelen die u gratis mag lenen, is voor u volledig kosteloos. Dit is contractueel afgesproken met alle Nederlandse zorgverzekeraars.

  • Wat zijn de verzendkosten voor verhuur producten?

    Voor het laten bezorgen en ophalen van hulpmiddelen die u bij ons huurt, rekenen wij transportkosten. In combinatie met een uitleen product worden producten kosteloos verzonden.

  • Wat zijn de verzendkosten voor verkoop producten?
    Bij een bestelling van meer dan €30,- is de verzending gratis. Bestelde artikelen versturen wij per post. Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van uw bestelling betaalt u verzendkosten. De regio waar u uw producten laat afleveren (Nederland of België), bepaalt de hoogte van de verzendkosten.
  • Betaal ik verzendkosten voor een bestelling via de webshop?
    Tijdens het bestelproces staat vermeld wat voor u de verzendkosten zijn. Ons systeem berekent dit automatisch.

Opmerkingen

  • Hoe kan ik een opmerking indienen?
    We doen enorm ons best om ervoor te zorgen dat u tevreden bent met uw gehele Medicura ervaring. Voldoet een artikel onverhoopt toch niet aan uw verwachtingen, is er iets misgegaan met de bezorging of heeft u een opmerking? We helpen u graag en staan altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen! Indien u een opmerking wilt indienen, dan kunt u het beste hier ons opmerkingenformulier invullen. U krijgt van ons uiterlijk binnen een week een inhoudelijke reactie.