Hulpmiddelen retourneren

Laat ze door ons ophalen of retourneer ze zelf

Uitleen en verhuur artikelen retourneren

Heeft u de hulpmiddelen die u bij Medicura geleend of gehuurd niet meer nodig? Dan komt een van onze chauffeurs ze graag weer bij u ophalen. U kunt de hulpmiddelen ook zelf teruggeven in een van onze thuiszorgwinkels

Retour afspraak maken? Vul hier het retourformulier in en geef aan wanneer wij uw hulpmiddel(en) kunnen ophalen. U kunt geen dagdeel of tijdindicatie aangeven, wel kunt u alvast een dag uitkiezen. De exacte tijd krijgt u de avond van tevoren via sms/e-mail te weten. U kunt tot 15.00 uur een retourafspraak maken voor de volgende werkdag. 

Retourneren is geen spoed! Wij halen uw hulpmiddelen op, op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, tussen 8.30 en 18.00 uur. Buiten deze dagen en tijdstippen halen wij uw hulpmiddelen dus niet op. Lees meer over onze spoedregeling.

U ontvangt op de voorgaande avond na 18.00 uur een bericht (SMS en/of e-mail) met een tijdsblok van 2 uur. Wij verwachten dat er op de door u gekozen dag, iemand thuis is om onze chauffeur te begroeten.

Kraamhulpmiddelen pakket retourneren

Uw geleende kraampakket kunt u ook gemakkelijk en gratis per post aan ons terugsturen. U hoeft dan niet op onze chauffeur te wachten en u bespaart hiermee CO2 uitstoot, wat beter is voor het milieu. Volg hiervoor de stappen op ons retourformulier.

Retourformulier kraamhulpmiddelenpakket

Verkoop hulpmiddelen retourneren

Zichttermijn van 14 dagen

Voor uw Medicura bestelling geldt een zichttermijn van 14 werkdagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen. Dit geldt niet voor hygiëne artikelen. Na deze 14 dagen kunt u uw artikel(en) niet meer retourneren.

Hygiëne artikelen

Hygiëne artikelen zijn o.a. bandages, braces, urinalen, matrassen, kussens, zitkussens, toiletstoelen, douchestoelen, toiletverhogers en borstkolven. Deze artikelen kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking ongeopend is. Twijfelt u of uw artikel een hygiëne artikel is of dat het geschikt is voor u? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Bestelling is onjuist of beschadigd

We adviseren u bij ontvangst van uw bestelling altijd direct te controleren of u het juiste artikel ontvangen heeft. Ook moet de bestelling natuurlijk compleet en onbeschadigd bij u aankomen. Is dit niet het geval? Neem dan direct contact met ons op. We lossen het graag zo snel mogelijk voor u op!

Bestelling retourneren

  1. Bij uw bestelling heeft u van ons een retourformulier ontvangen. Ook kunt u deze downloaden via onderstaande knop. Vul op de achterzijde van het formulier de reden in voor uw retourzending.
  2. Verpak het artikel in de originele verpakking en stop het (indien mogelijk) in de doos of zak waarin het is geleverd. Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket voordat u het dicht maakt. Vermeld het volgende retouradres op het pakket:

    Medicura B.V.
    Retour webshop
    Magnesiumstraat 7
    6031 RV Nederweert

  3. Lever het pakket op eigen kosten in bij een postkantoor. Meestal ontvangt u bij afgifte een verzendbevestiging. Bewaar dit bewijs goed! Wij kunnen hier later nog naar vragen.
  4. Nadat we uw retourzending hebben ontvangen, beoordeeld en verwerkt, ontvangt u het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen op uw bankrekening.

Download retourformulier

Wanneer mag u retourneren?
Voldoet het ontvangen artikel niet aan uw verwachtingen? Dan kunt u het artikel weer naar Medicura terugsturen. Ook actieartikelen mag u retourneren. U kunt het artikel alleen retourneren wanneer aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan.

U kunt het artikel retourneren binnen 14 werkdagen na ontvangst. Het artikel dient daarnaast ook compleet, onbeschadigd, ongebruikt en ongewassen te zijn. Ook dient u het artikel in de originele verpakking (inclusief labels) naar ons toe te sturen.

Wanneer we zien dat artikelen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, mogen we de geretourneerde producten weigeren of de schade in rekening brengen.

Retourneren per post op eigen kosten
Het artikel dat u wilt retourneren kunt u per post naar ons verzenden. De kosten hiervoor betaalt u zelf, tenzij we hierover andere afspraken met u hebben gemaakt (zoals bij gebreken). Wanneer u de bestelling niet goed frankeert (bijv. wanneer u te weinig postzegels plakt), zijn we genoodzaakt de extra kosten bij u in rekening te brengen. Wanneer we uw bestelling hebben ontvangen, beoordeeld en verwerkt, ontvangt u het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen op uw bankrekening.

Gratis retourneren in een thuiszorgwinkel
Bestellingen via de webshop kunt u ook retourneren in een van onze Medicura Zorgwinkels. Ons hoofdkantoor in Nederweert zorgt voor de financiële afhandeling. U ontvangt het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen automatisch op uw bankrekening.